Consulta pública prèvia a l'elaboració del Reglament de la Comissió de Festes de Cunit
Comissió Festes Cunit
La consulta pública permet realitzar aportacions prèvies a la redacció del nou Reglament de la Comissió de Festes sobre els aspectes que es plantegen en el document de memòria.
Podeu fer-nos arribar els vostres suggeriments, comentaris o propostes a través del formulari d'aportacions.
El termini per a presentar-les estarà obert del 10 al 21 de juny de 2024.
Quant a aquest procés
Aquest procés pertany a Participació en normativa
L’Ajuntament de Cunit a través de la Regidoria de Participació Ciutadana té l’objectiu de crear una Comissió de Festes com a òrgan temàtic de caràcter consultiu i permanent de participació de la ciutadania i específicament del teixit associatiu local en la vida festiva del municipi.
El marc en el qual es planteja el nou reglament de la Comissió de Festes de Cunit és el següent:
A. PROBLEMES QUE ES PRETÉN SOLUCIONAR AMB AQUESTA INICIATIVA
Per promoure la participació de la ciutadania cal crear instruments que la garanteixin i facin efectiva la seva participació en la gestió municipal.
L’Ajuntament considera necessari propiciar-la, entre d’altres àmbits, en el de les festes locals i més concretament en el de les Festes Majors creant un espai de trobada estable i regular amb l’objectiu d’afavorir la deliberació amb tots els agents (polítics, tècnics, entitats i associacions) per a contribuir a la seva millora.
Així mateix, amb aquesta iniciativa, l’Ajuntament pretén donar compliment a l’acord del Pacte de Govern per aquesta legislatura de posar en marxa una Comissió de Festes per a gestionar de manera participativa els actes festius de Cunit, desenvolupant un nou marc normatiu que permeti crear i regular aquest òrgan de consulta i participació en matèria de Festes locals
B. NECESSITAT I OPORTUNITAT DE LA SEVA CREACIÓ
El fet de procedir a la redacció i aprovació del Reglament de la Comissió de Festes respon a la necessitat de regular el procediment i òrgan adequat per canalitzar i fer efectiva la participació ciutadana en aquest àmbit sectorial.
Per a crear la Comissió de Festes és necessari definir els seus objectius, i regular-ne els aspectes essencials com ara són les seves funcions, composició, òrgans de la comissió i funcionament.
Mitjançant l’aprovació del reglament que regeixi la Comissió de Festes es pretén assolir els següents objectius principals:
- Canalitzar la participació i afavorir la coordinació de les diferents entitats, associacions i col·lectius en la definició i organització de les dues Festes Majors del municipi.
- Constituir un fòrum de debat estable sobre el disseny, la organització, la programació i l’execució de les festes.
C. OBJECTIUS DE LA NORMA
L’objectiu principal és disposar d’una regulació específica per determinar les funcions de la Comissió de Festes, la seva organització, composició, condicions d’accés i funcionament.
S’estima que la comissió articuli la seva activitat a través de dos òrgans:
- Una assemblea plenària integrada per regidors/es dels grups amb representació municipal al consistori, personal tècnic municipal, representats d’entitats i associacions culturals, econòmiques, socials, veïnals i altres col·lectius més representatius en l’àmbit sectorial de cultura i festes i persones expertes en qualsevol àmbit que tingui relació amb les festes majors.
- Grups de treball per a cada festa major municipal per tractar temes concrets.
D. POSSIBLES SOLUCIONS ALTERNATIVES REGULATÒRIES I NO REGULATÒRIES
La iniciativa de creació de la Comissió de Festes és de l’ajuntament, de manera que per al seu correcte exercici i atenent als principis de necessitat, eficàcia, seguretat jurídica i transparència pels quals s’ha de regir la potestat reglamentària de l’administració, es considera l’instrument jurídic idoni per a la regulació de l’organització i funcionament d’aquest òrgan de participació.
Compartir: